Виховання молоді – це виховання
майбутнього. Хто рухається вперед
у науках, але відстає у моральності,
той більше йде назад, ніж уперед.
Арістотель
Виховна робота у коледжі – цілісний процес розвитку особистості, яка усвідомлює свою належність до українського народу, зберігає і продовжує українські культурно-історичні традиції, шанобливо ставиться до рідних святинь, української мови, історії, а також до культури народів інших національностей, які проживають в Україні, виявляє культуру міжетнічних і міжособистісних стосунків.
Спрямованість на досягнення виховної мети здійснюється переважно через реалізацію окреслених виховних завдань на рівні студентської групи, відділення, завідувача відділення, куратора академічної групи, керівника фізичного виховання, вихователя гуртожитку, практичного психолога.
Мета виховної роботи – формування соціально активної, національно свідомої, всебічно розвиненої особистості, здатної поєднувати професійні знання з високою культурою, розвинутим духовним потенціалом.
Основними завданнями виховної роботи в коледжі є:
-створення в закладі освіти умов для формування та розвитку студентської молоді як фахівців і особистостей, їх нахилів, здібностей, талантів, інтелекту, забезпечення трудової підготовки майбутніх спеціалістів, виховання національної і загальнолюдської моралі, духовності і культури;
-забезпечення високого рівня культурно-мистецької роботи талановитої молоді, задоволення потреб в дозвіллі, активному відпочинку, формування духовних цінностей через особисту і колективну участь студентів у культурно- мистецьких заходах;
-формування у молоді сучасного світогляду, ідей, поглядів, переконань, заснованих на найцінніших надбаннях вітчизняної і світової культури;
-набуття молодим поколінням соціального досвіду, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин;
-формування у молоді особистісних рис громадян Української держави, національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля розвитку держави, готовності її захищати;
-розвиток у студентів мовної культури;
-формування толерантності та культури міжособистісних стосунків;
-формування родинно-сімейної культури, вивчення та збереження звичаїв, обрядів, традицій українського народу;
-налагодження тісного взаємозв’язку поміж студентським колективом та керівництвом фахового коледжу шляхом активної співпраці з органами студентського самоврядування;
-встановлення гуманних взаємин між усіма членами педагогічного та студентського колективів.
Планування виховної роботи передбачає використання ефективних засобів масового та індивідуального впливу з урахуванням вікових, гендерних і психологічних особливостей студентів. Питання щодо організації та реалізації мети та завдань виховної роботи розглядаються на засіданнях педагогічної, адміністративної, методичної рад та засіданні кураторів академічних груп.
Одним із ключових питань діяльності закладу сьогодні є методична робота з кураторами академічних груп, головне завдання якої полягає в розвитку сучасного педагогічного мислення куратора академічної групи, підвищенні його мотивації до самоосвіти, формуванні в педагога якостей інноваційної особистості.
Планування виховної роботи здійснюється на засадах студентоцентризму та компетентнісно зорієнтованого розвитку фахівця та особистості за такими напрямами роботи:
• національно-патріотичний;
• правовий;
• професійно зорієнтований;
• морально-етичний;
• родинно-сімейний;
• художньо-естетичний;
• фізичне виховання і утвердження здорового способу життя.
Відповідно до мети та напрямів виховної роботи фахового коледжу визначено основні завдання:
– створення організаційно-педагогічних умов для проходження студентами адаптаційного періоду та подальшого навчання в коледжі;
-надання допомоги студентам разом із профспілковою організацією, органами студентського самоврядування у вирішенні побутових проблем;
-використання традицій взаємоповаги, які включають гуманістичний підхід до виховання, враховують бажання особистості, її наміри;
– забезпечення сприятливих умов для формування соціально- психологічного клімату в колективі, вільного самовизначення та самоствердження студентів для самореалізації талантів і здібностей;
-розкриття активності, самодіяльності і творчої ініціативи студентської молоді, поєднання педагогічного керівника з ініціативою і самоврядуванням студентів;
-сприяння відродженню та створенню нових традицій, цікавих форм організації дозвілля студентів та організації їх проведення;
-використання правових норм захисту інтересів особистості, організація соціального захисту дітей-сиріт, інвалідів, дітей, які залишилися без піклування батьків, та студентів з числа осіб, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, з малозабезпечених та багатодітних сімей, студентів, які є внутрішньо переміщеними особами, студентів, батьки яких є учасниками бойових дій тощо;
-організація роботи з батьками студентів;
Відповідно до наказу МОН України №166 від 03.04.2001 року «Про затвердження Положення про студентське самоврядування вищих навчальних закладів» в коледжі функціонують органи студентського самоврядування. Студентське самоврядування є органічною складовою освітнього процесу, в основі якої діє механізм чіткої взаємодії органів самоврядування з педагогічною, адміністративною радами, цикловими комісіями, студентських груп.
Інформаційні документи:
План роботи ради профілактики на 2024/2025н.р.
Робота щодо запобігання булінгу (цькування) у 2024/2025н.р.
План заходів з профілактики правопорушень ЛФКБАД на 2023/2024н.р.
План роботи ради профілактики на 2023/2024н.р.
Робота щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) у 2023/2024 н.р.